Головна » наука » Створення машини часу теоретично можливо

Створення машини часу теоретично можливо

Ізраїльський вчений Амос Орі науково обгрунтував можливість подорожі в часі. Тепер у світової науки є необхідні теоретичні знання для того, щоб стверджувати, що створення машини часу теоретично можливо.

Математичні викладки були опубліковані в останньому номері наукового журналу "Фізичний огляд". Професор Ізраїльського технологічного інституту Амос Орі за допомогою математичних моделей обгрунтував можливість подорожі в часі.

Головним висновком, який робить Орі, є те, що "для створення відповідної для таких подорожей машини часу необхідні гігантські гравітаційні сили".

В основі розробок ізраїльського вченого лежить висновок, зроблений в 1949 році вченим Куртом Геделем про те, що теорія відносності припускає існування різних моделей часу і простору.

Відповідно до розрахунків Амоса Орі, у випадку додання викривленій просторово-тимчасовій структурі форми кільця або воронки з'являється можливість подорожувати в минуле. При цьому з кожним новим витком у цій концентричній структурі людина буде все далі заглиблюватися в товщу часу.

Однак для створення відповідної для таких подорожей машини часу необхідні гігантські гравітаційні сили. Вони існують, імовірно, біля таких об'єктів, як чорні діри. Вперше про чорні діри заговорили ще в 18 столітті. Вчений П'єр Симон Лаплас припустив існування невидимих ​​космічних тіл, гравітація в яких настільки висока, що жоден світловий промінь від цих тіл не відбивається. Променю, для того щоб бути відбитим від такого космічного тіла, необхідно подолати швидкість світла. Лише в 20 столітті вчені встановили, що подолати швидкість світла неможливо.

Кордон чорної діри називають "горизонтом подій". Кожен об'єкт, що досягає його, всмоктується в надра чорної діри, причому зовні не видно, що відбувається "всередині".

Імовірно, закони фізики в глибині чорної діри припиняють діяти, і просторова й тимчасова координати, грубо кажучи, міняються місцями, а подорож у просторі стає подорожжю в часі.

Втім, незважаючи на значущість розрахунків Орі, мріяти про тимчасові переміщення поки рано. Вчений визнає, що його математичну модель поки що неможливо реалізувати на практиці технічно.

У той же час учений підкреслює, що процес розвитку технології такий стрімкий, що ніхто не може сказати, якими можливостями людство володітиме через кілька десятків років.

В цілому можливість подорожей у часі була передбачена загальною теорією відносності Альберта Ейнштейна. За твердженням вченого, тіла з великою масою викривляють простір-час, а час рухомих з субсветовой швидкістю об'єктів сповільнюється. Так, для нас політ деяких частинок в космічному просторі триватиме тисячі років, проте для самих частинок він займатиме всього кілька хвилин.

Спотворення простору-часу викликає гравітацію: тіла поблизу масивних тіл рухаються навколо них по викривлених траєкторіях. Викривлені лінії простору-часу можуть замикатися, і, рухаючись по ним, об'єкт неминуче зустрінеться з самим собою з минулого.

Ідея подорожі в часі хвилює людські уми давно. На цю тему написана величезна кількість науково-фантастичної літератури. Але до сих пір достеменно невідомо, чи можлива реалізація переміщення в часі на практиці, або ж це тільки теоретична ймовірність.

Оскільки до цих пір ніхто не довів, що подорож у часі неможливо (при цьому з'явилися навіть теоретичні обгрунтування можливості переміщення в часі), потенційні шанси того, що коли-небудь людина зможе повернутися в минуле і побачити майбутнє, все-таки залишаються.