Головна » космос » Вчені нарешті встановили вік Місяця

Вчені нарешті встановили вік Місяця

Вчені давно прийшли до висновку, що Місяць утворився після того, як мільярди років тому в Землю врізався об'єкт розміром з Марс, однак час освіти супутника досі залишалося предметом запеклих суперечок.
    Деякі вчені вважають, що це сталося приблизно через 30 мільйонів років після формування Сонячної системи, в той час як інші стверджують, що Місяць утворився на 100 мільйонів років пізніше.

Провівши аналіз даних, отриманих в результаті вимірювань, проведених в надрах Землі, в поєднанні з комп'ютерним моделюванням, міжнародна команда астрономів прийшла до висновку, що праві були останні. Крім того, вони виявили так звані «геологічні годинник».

Дослідники з Франції, Німеччини та США побудували 259 комп'ютерних моделей формування Меркурія, Венери, Землі і Марса. Провівши аналіз, вони виявили зв'язок між тим, коли сталося зіткнення Землі з гігантським космічним тілом, і кількістю матерії, що приєдналася до Землі після удару.

Цей зв'язок працює як годинник, що відлічує час з того моменту, як утворився Місяць, і, як кажуть, вона стала найстарішими «геологічними годинами» в історії Сонячної системи. Це відкриття особливо важливо, оскільки вчені змогли визначити вік Місяця, не покладаючись на вимір і інтерпретацію радіоактивного розпаду атомних ядер.

«Ми були захоплені, знайшовши ці« годинник », які не покладаються на радіометричні методи датування», - сказав провідний автор дослідження Сет Якобсон.

Значення маси, яку Земля втратила після того, як Місяць була сформована, було взято з попередніх досліджень. Ці звіти раніше показали, що велика кількість в мантії Землі висококваліфікованих сідерофільних елементів - атомні елементи, які хімічно пов'язані з залізом - прямо пропорційні масі, втраченої після зіткнення.

Виходячи з цих геохімічних вимірювань, вчені встановили, що Місяць сформувався приблизно 95 мільйонів років після появи Сонячної системи - з похибкою 32-39 мільйонів років, пише Mail Online. Сонячна система, як вважають вчені, утворилася близько 4,6 мільярда років тому в результаті гравітаційного колапсу, який стався в невеликої частини колосального міжзоряного хмари.